ניהול לידים

ניהול לידים

מערכת ניהול מאפשרת סינון לידים בצורה יעילה. המערכת מוטמעת בעסקים, חברות וארגונים בכל רחבי העולם והיא מהווה את הבסיס עבור ניהול לקוחות. באמצעות המערכת ניתן לשפר את השיווק והפרסום ולהקצות משאבים ליצירת קשר עם לקוחות רלוונטיים בלבד. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הכמות היא לא הפקטור החשוב ביותר בתחום של יצירת לידים. לידים איכותיים צריכים להסתיים בסגירת עסקה ולהביא לגיוס לקוחות חדשים. מערכת ניהול מקצה כלים למעקב ולכן מיועדת לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

ניהול לידים במסגרת חברות וארגונים מבוצע על ידי אנשי מקצוע ספציפיים. יש חברות הבוחרות להעביר את הניהול לגוף חיצוני, לעומת חברות המעסיקות מנהל פנימי. באופן עקרוני ניתן להצביע על מספר קריטריונים הבוחנים את איכות הניהול. ניהול ברמה גבוהה יחסוך עבור העסק הוצאות לא רצויות על רכישת לידים. הניהול יעזור לבעלי העסק לזהות את החוזקות והחולשות, לאתר את מקורות הלקוחות הפוטנציאליים ולהשתמש בכלים הנכונים כדי לגייס אותם. שנית, הניהול נמדד לאורך זמן במונחים של עלות מול תועלת. ניהול נכון יגרום לעסק להפיק את המרב מהמידע הקיים ויעזור לו לבלוט בסביבה תחרותית צפופה.

 

ניהול לאחר רכישת לידים

ניהול ממלא פונקציה חשובה גם במהלך איסוף עצמי של לידים באינטרנט וגם במקרים של רכישה דרך חברה ייעודית. לידים איכותיים דורשים ניהול והם מחייבים הקצאה של גורם מיומן המכיר את ההבדלים בין שיטות שיווק ופרסום. במילים אחרות, לא מספיק לבצע רכישת לידים ולצפות לגידול בנתח הרווחים של העסק. המנהלים חייבים לבדוק אילו לידים הם רוכשים ומי מתחייב לאיכות שלהם.

ניהול לידים הוא אינו פריבילגיה אלא חלק בלתי נפרד מההתנהלות של עסקים. אין להקל ראש בפונקציה הזו של הניהול וכדאי להשקיע בה. 
לקבלת פרטים על המערכת